Silnik – kiedy jest źle …

Zerwany pasek rozrządu, zgięty korbowód, wypalony zawór czy dziura w tłoku. To nie musi oznaczać koniec silnika. Warto zastanowić się nad naprawą uszkodzonej jednostki.
Silniki diesla jak również większość silników benzynowych są to tak zwane kolizyjne konstrukcje co oznacza, że po zerwaniu paska zawsze zawory wyd. jak i ssące spotkają się z tłokiem. Spotkanie takie powoduje zgięcie zaworów (z reguły to już koniec pracy silnika), prowadzi do rozprężenia silnika w skrajnych przypadkach urwanie się grzybka zaworu, awaria taka powoduje uszkodzenie tłoka i uszkodzenie gładzi cylindrycznej.
W takich przypadkach jeśli nie jest uszkodzona gładź cylindrowa to regenerujemy głowice ( wymiana zaworów uszczelniaczy zaworowych prowadnic planowania głowicy) następnymi krokami to wymiana tłoka z korbowodem ( sprawdzamy również wał korbowy)
W silnikach diesla spotykamy się z wypalonymi tłokami najczęściej przyczyną są lejące wtryskiwacze.
w silnikach benzynowych z instalacją LPG , częsta przypadłość to wypalanie się zaworów.

zdarzają się przypadki gdzie zgina się korbowód przyczyn jest dużo wymienimy kilka z nich:
1-zassanie się wody przez silnik po przejechaniu przez kałuże
2- nieszczelna chłodnica EGR
3-uszkodzona uszczelka pod głowice
4-pęknięta głowica
W naszej ofercie znajdziecie państwo kompleksowe naprawy silników spalinowych jak i również fachowe doradztwo. Zawsze na nasze usługi dajemy roczne gwarancje na robociznę!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.